Taustakääntäjä ei tee käännöksiä
Ongelma
Taustakääntäjä ei tee käännöksiä. Ongelmat koskevat Vertexin malleja (vxm) tai piirustuksia (vxp)
Ratkaisu
Selvitä ensin ongelman laajuus. Pääset tarkastelemaan omia jonossa olevia tiedostomuunnoksia toiminnolla Työkalut→Tiedostomuunnosten jono. Pääkäyttäjän tunnuksilla jonon tarkastelu onnistuu myös portaalissa Task Processes→Task Queue. Portaalissa näkee kaikkien käyttäjien jonossa olevat - ei ainoastaan omat jonottavat; ja pääkäyttäjä voi suodattaa näkymään esim. vain ONQUEUE-tilaiset. Kun on selvillä dokumentti, jota käännösongelmat koskevat, kokeile tehdä seuraavat toimenpiteet
- Tarkista, että dokumentti ei ole varattuna Flow'ssa. Mikäli se on varattuna, ei tiedostomuunnos pääse käynnistymään
- Kokeile käynnistää FAILED-tilaiset dokumentit lisäämällä ne keräilykoriin ja tämän jälkeen tekemällä keräilykorin objekteille tiedostomuunnokset. Tämä tapahtuu keräilykorissa toiminnolla Työkalut→tiedostomuunnokset. (Kannattaa valita käänettäväksii vain esim. PDF, koska vika voi olla vain DWG-käännöksessä)
Jos käännös ei synny keräilykorista käynnistämällä
- Tarkista tiedoston koko. Mikäli tiedosto on suuri, ongelma voi korjaantua käännösten timeout-arvoa kasvattamalla. Arvon vaihtamiseen löytyy ohjeet Isoille malleille/piirustuksille ei synny SAT-, STEP- tai PDF-tiedostoa - Vertex Flow - Service Desk
- Tiedoston voi koittaa kääntää G4:llä myös työpöytäversiossa, jotta voidaan poissulkea malliin tai piirustukseen liittyvät ongelmat
Tilanteessa, jossa edellä olevat toimenpiteet eivät auta ja käännöksiä on jonossa paljon, on mahdollista, että taustakääntäjä on jumissa ja vaatii uudelleenkäynnistyksen portaalissa
- Käännösprosessin voi uudelleenkäynnistää portaalissa Task Processes->Remote Clients.
- Tarkista, että Vertex G4 taustakääntäjän lisenssi ei ole vanhentunut. Taustakääntäjän lisenssitiedosto on yleensä kansiossa vxg4_srv/custom/userpdf/LICENSE.TXT - tarkista tiedostosta erityisesti "end_date".
- Vika voi olla myös VMwaren näytönohjaimen ajurissa. Esimerkiksi WMware SVGA 3D -ajurin versio 9.17.8.9 ei toimi G4/Flow'n kanssa. (Lisätiedot PDMSD-1265)
Mikäli ongelma ei ratkea edellä mainituilla toimenpiteillä, ota yhteys Vertexin tukipalveluun. Tukipalvelun kautta selvitetään muut mahdolliset ongelman syyt: virustorjuntaohjelman aiheuttama kääntäjän käynnistyksen esto tai nk. remont-prosessin jumiutuminen.
Avainsanat: taustakääntäjä, käännös, taustakäännös, pdf, dxf, dwg, 3d pdf, step, sat
Listassa kuvattuna taustakäännösprosessit