Täysin uusi 3D-grafiikkamoottori
Täysin uusi 3D-grafiikkamoottori
Isojen mallien käsittely (pyörittely ja zoomaus) on aikaisempaa keskimäärin yli 10x nopeampaa.1
Olemme uudistaneet täysin ohjelman 3D piirron ja tämä näkyy nyt ennen kaikkea mallin nopeampana pyörittelynä isoilla malleilla.
Ison mallin avaus keskimäärin 2x nopeampaa.1
Uusittu 3D-tietorakenne mahdollistaa keskusmuistin sekä näytönohjaimen resurssien tehokkaamman käytön.
(Vertex BD) 3D arkkitehti- ja rakennemallin välillä siirtyminen on jopa 50x nopeampaa.2
Hyödynnä näytönohjaimen kapasiteetti
Pyöritysnopeuden skaalautuvuus näytönohjainten välillä jopa 10x parempi.3
Uusi grafiikkamoottori käyttää laskennassa aikaisempaa paljon tehokkaammin näytönohjainkortin ominaisuuksia, joten nyt saat mitattua tehokkaamman näytönohjaimen hyödyt aikaisempaa paremmin irti.
Testattu keskimääräinen kuvataajuus (kuvaa sekunnissa)
■ Nvidia Quadro K1200 ■ Nvidia Quadro RTX 4000
Isoja etuja myös kannettavien työasemien käyttäjille
Testatuilla kannettavilla työasemilla 3D-mallin pyöritys ja käsittely oli keskimäärin 9x nopeampaa.4
Laajempi tuki eri näytönohjaimille
Nvidia Geforce näytönohjaimet jopa 50x aikaisempaa nopeampia.5
Siirtyminen DirectX teknologiaan mahdollistaa muun muassa Nvidia Geforce korttien paremman toimivuuden 3D mallien käsittelyssä.
Viitteet
1)
Nopeusvertailu toteutettiin syyskuussa Vertex G4 ja Vertex BD ohjelmistojen 2020 julkaisuversion ja 2021 kehitysversion välillä. Testauksia tehtiin kuudella eri kokoonpanolla ja viidellä erilaisella isokokoisella 3D mallilla. Testeissä mitattiin kuvataajuutta ja mallin avausnopeutta.
- Kuvataajuus oli julkaisuversiolla 2020 keskimäärin 3.2 kuvaa sekunnissa, ja kehitysversiolla 2021 keskimäärin 38 kuvaa sekunnissa.
- Mallin avausnopeus oli julkaisuversiolla 2020 keskimäärin 36 sekuntia ja kehitysversiolla 2021 keskimäärin 17 sekuntia.
Nopeusvertailu toteutettiin syyskuussa Vertex BD ohjelmiston 2020 julkaisuversion ja 2021 kehitysversion välillä. Testauksessa käytettiin neljää eri isokokoista Vertex BD mallia. Testauksessa mitattiin keskimääräinen aika, joka kuluu vaihtaessa rakennusmallista arkkitehtimalliin ja päinvastoin.
- 3D arkkitehti- ja rakennusmallin väliseen vaihtoon aikaa kului julkaisuversiolla 2020 keskimäärin 76 sekuntia ja kehitysversiolla 2021 keskimäärin 1.5 sekuntia.
- Testilaitteena oli kannettava työasema HP ZBook 15v G5, jossa on Intel i7 9750H prosessori, 16 gigatavua keskusmuistia, SSD levy ja NVIDIA Quadro P600 näytönohjain.
3)
Nopeusvertailu toteutettiin syyskuussa Vertex G4 ja Vertex BD ohjelmistojen 2020 julkaisuversion ja 2021 kehitysversion välillä.
- Pyöritysnopeuden skaalautuvuutta mitattiin kahdella eri näytönohjaimella, Nvidia Quadro K1200 ja Nvidia Quadro RTX 4000.
4)
Nopeusvertailu toteutettiin syyskuussa Vertex G4 ja Vertex BD ohjelmistojen 2020 julkaisuversion ja 2021 kehitysversion välillä.
- Testeissä käytetyillä kannettavilla työasemilla kuvataajuus julkaisuversiolla 2020 oli keskimäärin 3.7 kuvaa sekunnissa ja kehitysversiolla 2021 keskimäärin 34 kuvaa sekunnissa.
- Testilaitteina oli kannettava työasema HP ZBook 15v G5, jossa on Intel i7 9750H prosessori, 16 gigatavua keskusmuistia, SSD asema, NVIDIA Quadro P600 näytönohjain, ja HP ZBook Studio G3, jossa on Intel i7-6700HQ prosessori, 16 gigatavua keskusmuistia, SSD asema, Nvidia Quadro M1000M näytönohjain.
5)
Nopeusvertailu toteutettiin syyskuussa Vertex G4 ja Vertex BD ohjelmistojen 2020 julkaisuversion ja 2021 kehitysversion välillä. Testissä mitattiin keskimääräistä kuvataajuutta Nvidia Geforce GTX 1060 näytönohjaimella.
- Julkaisuversiolla 2020 keskimääräinen kuvataajuus oli 1.15 kuvaa sekunnissa ja kehitysversiolla 2021 keskimääräinen kuvataajuus oli 58.5 kuvaa sekunnissa.
- Testikokoonpanon prosessorina oli Intel i7 7700k ja 16 gigatavua keskusmuistia.