BD-tukipalvelu
Nämä tiedot on hyvä selvittää ennen yhteydenottoa
Vertex -ohjelman versio
Käytössä olevan ohjelmaversion löydät kohdasta Tiedosto > Tämä ohjelmaversio.
"Tämä ohjelma" -ikkunasta saat selville mm. seuraavat tiedot:
- Käytössä oleva ohjelmaversio. Esimerkiksi 30.0.00
- Lisenssin lisäoptiot: 3D-mallinnus, Visualisointi, Aliprojektit, IFC-linkki, 3D PDF-kääntäjä.
- Järjestelmän tiedoissa on kerrottu mm. tietokoneen tunnistenumero ja näytönohjain.
Voit kopioida tiedot "Tämä ohjelma" -ikkunasta leikepöydälle ja liittää ne tukipalvelupyyntöösi.
Ohjelman antamat viestit
Vertex-ohjelma ja/tai käyttöjärjestelmä saattaa antaa ongelman yhteydessä viestejä tai virheilmoituksia. Ota niistä kuvakaappaukset ja liitä ne tukipalvelupyyntöösi.
Mikäli et saa kuvakaappausta, kirjoita viestin tai virheilmoituksen sisältö muistiin ja liitä tukipalvelupyyntöön.
Vieressä on esimerkkikuva viestistä, jonka ohjelma antaa käynnistyksen yhteydessä. Viestin aiheuttaa puuttuva NetVid-lisenssin aktivointikoodi. Ohjelma käynnistyy, kun käyttäjä syöttää aktivointikoodin kenttään Lisenssin aktivointikoodi .
Automaattiset kaatumisraportit
Mitä tietoja tukipalvelupyyntöön kirjataan?
Ongelman kuvaus
Liitetiedostot
Liitä tukipalvelupyyntöösi esimerkkiprojekti, jossa ongelma on nähtävillä.
Pakkaa projekti toiminnolla:
Tiedosto > Vie > Tallenna projekti VXZ-tiedostoon.
Voit tehdä suunnitteluprojektistasi erillisen esimerkkiprojektin tukipalvelupyyntöä varten toiminnolla Tiedosto > Tallenna projekti nimellä.
Nimeä esimerkkiprojekti ja poista siitä ylimääräinen geometria. Esimerkkiprojektin ei tarvitse olla täydellinen kopio suunnitteluprojektista, riittää että ongelmakohta on havaittavissa.
Useimmiten ongelman selvittämisessä tarvitaan myös yrityskohtainen custom-kansio. Pakkaa kansio zip-tiedostoon ja liitä tukipalvelupyynnön liitteeksi Vertex Help Center -palvelussa.
Jos pakattu tiedostot ovat liian isoja sähköpostin liitteeksi, kerro siitä tukipalvelupyynnössäsi. Saat osoitteen palveluun, jonne voit laittaa tiedoston ladattavaksi.