Skip to main content
Skip table of contents

BD-tukipalvelu

Tukipalvelu auttaa ylläpitoasiakkaitamme Vertex-ohjelmiston asennukseen ja käyttöön liittyvissä ongelmatilanteissa. Otamme myös mielellämme vastaan kehitysideoita ohjelmistojen toimintaan liittyen.

Uusille Vertex-käyttäjille suosittelemme osallistumista Vertex-kursseille. Tuotedokumentaatiosivustolta löytyy myös itseopiskelumateriaalia, esimerkiksi tutoriaalivideoita.

Tukipalvelun yhteystiedot

  • Tukipalvelu on avoinna arkisin klo 8:30 - 16:00. (Lounas n. klo 11:30 - 12:30).
  • Tukipalvelukielinä ovat suomi ja englanti.

Yhteydenotot ensisijaisesti Vertex Help Center -palveluun:

Kiireellisissä tapauksissa:

  • p. 03-313 41 230


Poikkeavat päivystysajat vuonna 2024:

  • Kiirastorstai 28.3. klo 8.30-14
  • Vappuaatto 30.4. klo 8.30-14
  • Juhannusaaton aatto 20.6. klo 8.30-14
  • Jouluaatonaatto 23.12. klo 8.30-14
  • Uudenvuodenaatto 31.12. klo 8.30-14



Milloin kannattaa ottaa yhteyttä tukipalveluun?

Tukipalvelu on tarkoitettu:

  • Ratkomaan ohjelmiston asennukseen ja käyttöön liittyviä ongelmia.
  • Keräämään kehitysideoita ohjelmiston toimintaan liittyen.

Ota ensisijaisesti yhteys vastuumyyjääsi, jos:

      • Haluat ohjelmaan uusia ominaisuuksia (maksulliset lisäoptiot) tai tiedustelet lisäoptioiden hintaa.
      • Haluat että Vertex tekee ohjelmaasi yrityskohtaisia muokkauksia, kuten esimerkiksi yrityksen omat piirustusarkit.
      • Haluat vaihtaa lisenssityypin esimerkiksi USB-haspista NetVid-lisenssiin.

Ota ensisijaisesti yhteys toimitukseen (order@vertex.fi), jos:

      • Tarvitset uuden lisenssitiedoston (LICENSE.TXT).





Nämä tiedot on hyvä selvittää ennen yhteydenottoa


Vertex -ohjelman versio

Käytössä olevan ohjelmaversion löydät kohdasta Tiedosto > Tämä ohjelmaversio.

"Tämä ohjelma" -ikkunasta saat selville mm. seuraavat tiedot:

  • Käytössä oleva ohjelmaversio. Esimerkiksi 30.0.00
  • Lisenssin lisäoptiot: 3D-mallinnus, Visualisointi, Aliprojektit, IFC-linkki, 3D PDF-kääntäjä.
  • Järjestelmän tiedoissa on kerrottu mm. tietokoneen tunnistenumero ja näytönohjain.


Voit kopioida tiedot "Tämä ohjelma" -ikkunasta leikepöydälle ja liittää ne tukipalvelupyyntöösi.




Ohjelman antamat viestit

Vertex-ohjelma ja/tai käyttöjärjestelmä saattaa antaa ongelman yhteydessä viestejä tai virheilmoituksia. Ota niistä kuvakaappaukset ja liitä ne tukipalvelupyyntöösi.

Mikäli et saa kuvakaappausta, kirjoita viestin tai virheilmoituksen sisältö muistiin ja liitä tukipalvelupyyntöön.

Vieressä on esimerkkikuva viestistä, jonka ohjelma antaa käynnistyksen yhteydessä. Viestin aiheuttaa puuttuva NetVid-lisenssin aktivointikoodi. Ohjelma käynnistyy, kun käyttäjä syöttää aktivointikoodin kenttään Lisenssin aktivointikoodi .


Automaattiset kaatumisraportit

  • Vertex-ohjelma muodostaa kaatumistilanteesta automaattisesti raportin, ja pakkaa sen tiedostoon error.zip. Kaatumisraporttiin tallentuu kuvaruutukaappaus Vertex-työpöydästä ja viimeksi käytetyt toiminnot. Kaatumisraportti liitetään automaattisesti sähköpostin liitteeksi, ja käyttäjää pyydetään täydentämään viestiä kuvailemalla ongelmaan johtaneita toimenpiteitä. Täydennä ongelman kuvaus sähköpostin viestikenttään, ja lähetä viesti oletusosoitteeseen errordumptest@vertex.fi.

  • Jos käytät internetselaimessa toimivaa webmailia, kirjoita uusi viesti ja liitä tiedosto error.zip käyttäjäkohtaisesta Documents-kansiosta. Lähetä viesti osoitteeseen errordumptest@vertex.fi.

  • Kerro lähettämästäsi kaatumisraportista, kun lisäät tukipalvelupyynnön Vertex Help Center -palveluun.


Huomioithan, että osoitteeseen errordumptest@vertex.fi lähetetystä kaatumisraportista ei automaattisesti muodostu tukipalvelupyyntöä.




Mitä tietoja tukipalvelupyyntöön kirjataan?


Ongelman kuvaus

Milloin ongelma ilmenee ja miten?

Tukipalvelussa pyrimme toistamaan asiakkaan ongelmatilanteen. Jos ongelma saadaan toistettua, sen aiheuttaja voidaan usein jäljittää. Liitä tukipalvelupyyntöön mahdollisimman tarkka kuvaus ongelmasta ja kerro mitä toimintoja tarkalleen ottaen olet käyttänyt ennen ongelman ilmenemistä.

  • Toistuuko ongelma säännöllisesti vai onko kyseessä satunnainen ilmiö?

  • Esiintyykö ongelma yhdellä vai useammalla käyttäjällä?

  • Esiintyykö ongelma yhdessä projektissa vai kaikilla projekteilla?
  • Minkä jälkeen ongelmat alkoivat? Onko laitteistossa tehty päivityksiä ennen ongelman alkamista?
  • Onnistuuko ongelman toistaminen? Jos onnistuu, niin minkälaista toimintoketjua tarkalleen ottaen käytät?
  • Nimeä myös tarkka kohta, jossa ongelma esiintyy. Jos ongelma on esimerkiksi piirustusarkilla, kerro piirustusarkin nimi. Jos ongelma koskee seinäelementtiä, kerro seinäelementin tunnus.




Liitetiedostot

Liitä tukipalvelupyyntöösi esimerkkiprojekti, jossa ongelma on nähtävillä.

Pakkaa projekti toiminnolla:

Tiedosto > Vie > Tallenna projekti VXZ-tiedostoon.


Voit tehdä suunnitteluprojektistasi erillisen esimerkkiprojektin tukipalvelupyyntöä varten toiminnolla Tiedosto > Tallenna projekti nimellä.

Nimeä esimerkkiprojekti ja poista siitä ylimääräinen geometria. Esimerkkiprojektin ei tarvitse olla täydellinen kopio suunnitteluprojektista, riittää että ongelmakohta on havaittavissa.

Useimmiten ongelman selvittämisessä tarvitaan myös yrityskohtainen custom-kansio. Pakkaa kansio zip-tiedostoon ja liitä tukipalvelupyynnön liitteeksi Vertex Help Center -palvelussa.

Jos pakattu tiedostot ovat liian isoja sähköpostin liitteeksi, kerro siitä tukipalvelupyynnössäsi. Saat osoitteen palveluun, jonne voit laittaa tiedoston ladattavaksi.


JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.