Skip to main content
Skip table of contents

3D-ohjain


3D Connexion-ohjain

Yleistä

  • Nopeuta työskentelyäsi liikuttamalla mallia 3Dconnexion-ohjaimella.
  • Voit myös asettaa ohjaimen painikkeille ja valikkoon usein käyttämiäsi Vertexin toimintoja.

Huom: Ohjain ei korvaa hiirtä, koska laitteen avulla ei voi osoittaa ja valita. Mutta se täydentää 3D-mallin käsittelyä tekemällä pyörittelystä ja zoomailusta joustavaa, sekä tuomalla usein tarvittavia käskyjä 3D-ohjaimen painikkeisiin.

Asetukset Vertex-ohjelmassa

Käyttäjäasetuksista löydät kaksi kohtaa, jotka vaikuttavat 3D-ohjaimen käyttöön Vertex-tuotteiden kanssa.

Tiedosto-valikko > Käyttäjäasetukset > Piirustukset, mallit > Käyttö-välilehti.


Pyöritys Z-akselin ympäri

Kun asetus on käytössä (oletus Vertex BD -sovelluksessa), ja pyörität mallia hiirellä, Z-akseli pysyy pystyssä.

3D-mallintajassa (Vertex G4) asetus ei ole oletuksena käytössä, jolloin voit pyörittää mallia vapaasti kaikissa suunnissa.

Tätä asetusta ei suositella pidettävän käytössä, kun käytössä on 3D-hiiri.


Säilytä pyörityksen keskipiste liikkeen ajan (3d-hiiri)

Kun asetus ei ole käytössä (oletus), ja pyörität mallia 3d-hiirellä, pyörityksen keskipiste päivittyy liikkeen aikana.

Kun asetus on käytössä, ja pyörität mallia 3d-hiirellä, pyörityksen keskipiste säilyy samana koko pyörityksen ajan.

Käyttöönotto

  1. Hanki 3Dconnexion-ohjain ja kytke se tietokoneeseen.
  2. Asenna ohjain pakkauksen käyttöohjeiden mukaan (http://www.3dconnexion.com/drivers).
  3. Käynnistä Vertex uudelleen 3Dconnexion-ohjaimen asentamisen jälkeen.

Opettele ohjaimen käyttöä

Opettele ohjaimen käyttöä ensin ohjaimen mukana tulleen Trainer-osuuden avulla, jotta osaat ottaa kaikki hyödyt irti ohjaimen mahdollistamista liikkeistä.

Aseta ohjaimen liikkeet

Valitse näppäinten toiminnot

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.