3D-ohjain
3D Connexion-ohjain
Yleistä
- Nopeuta työskentelyäsi liikuttamalla mallia 3Dconnexion-ohjaimella.
- Voit myös asettaa ohjaimen painikkeille ja valikkoon usein käyttämiäsi Vertexin toimintoja.
Huom: Ohjain ei korvaa hiirtä, koska laitteen avulla ei voi osoittaa ja valita. Mutta se täydentää 3D-mallin käsittelyä tekemällä pyörittelystä ja zoomailusta joustavaa, sekä tuomalla usein tarvittavia käskyjä 3D-ohjaimen painikkeisiin.
Asetukset Vertex-ohjelmassa
Käyttäjäasetuksista löydät kaksi kohtaa, jotka vaikuttavat 3D-ohjaimen käyttöön Vertex-tuotteiden kanssa.
Tiedosto-valikko > Käyttäjäasetukset > Piirustukset, mallit > Käyttö-välilehti.
Pyöritys Z-akselin ympäri
Kun asetus on käytössä (oletus Vertex BD -sovelluksessa), ja pyörität mallia hiirellä, Z-akseli pysyy pystyssä.
3D-mallintajassa (Vertex G4) asetus ei ole oletuksena käytössä, jolloin voit pyörittää mallia vapaasti kaikissa suunnissa.
Tätä asetusta ei suositella pidettävän käytössä, kun käytössä on 3D-hiiri.
Säilytä pyörityksen keskipiste liikkeen ajan (3d-hiiri)
Kun asetus ei ole käytössä (oletus), ja pyörität mallia 3d-hiirellä, pyörityksen keskipiste päivittyy liikkeen aikana.
Kun asetus on käytössä, ja pyörität mallia 3d-hiirellä, pyörityksen keskipiste säilyy samana koko pyörityksen ajan.
Käyttöönotto
- Hanki 3Dconnexion-ohjain ja kytke se tietokoneeseen.
- Asenna ohjain pakkauksen käyttöohjeiden mukaan (http://www.3dconnexion.com/drivers).
- Käynnistä Vertex uudelleen 3Dconnexion-ohjaimen asentamisen jälkeen.
Opettele ohjaimen käyttöä
Opettele ohjaimen käyttöä ensin ohjaimen mukana tulleen Trainer-osuuden avulla, jotta osaat ottaa kaikki hyödyt irti ohjaimen mahdollistamista liikkeistä.