Ohjeita Vertex Help Centerin käyttöön
Help Centeriin rekisteröityminen
Vertex Help Center auttaa ylläpitosopimuksen tehneitä asiakkaitamme Vertex-ohjelmistojen käyttöön liittyvissä kysymyksissä.
Ennen Help Centerin käytön aloittamista sinun täytyy rekisteröityä palvelun käyttäjäksi. Rekisteröityessäsi luot Service Desk -käyttäjätilin. Tämän tilin avulla kirjaudut Help Centeriin, jossa voit selata ohjeita ja tehdä tukipyyntöjä.
Täytä rekisteröitymiseen vaadittavat tiedot:

Tietojen syöttämisen jälkeen saat sähköpostiviestin, joka sisältää linkin Service Desk -tilisi salasanan asettamiseksi.

Jos kirjautuminen Help Centeriin ei onnistu, voit olla yhteydessä Vertex Systems Oy:n tukipalvelunumeroihin:
03 3134 1300 (Vertex G4, G4 Plant, ED, Flow)
03 3134 1230 (Vertex BD, DS, Sync)
Help Centerin käyttö
Kirjautumisen jälkeen avautuu Help Centerin etusivu.

Voit ensin kokeilla, löytyisikö ongelmaasi ratkaisu järjestelmässä olevista ohjeartikkeleista. Kun lähdet kirjoittamaan ongelmasi kuvausta sivuston ylimpänä olevaan laatikkoon, ohjelma tarjoaa ongelman kuvausta vastaavia ohjeartikkeleita.

Jos et löytänyt ohjeartikkeleista vastausta ongelmaasi, tee tukipyyntö järjestelmään. Tukipyynnön tekeminen lähtee liikkeelle valitsemalla tuote, jota tukipyyntösi koskee. Tuotteen valitsemisen jälkeen valitse tukipyynnön tyyppi. Käytettävissä olevat vaihtoehdot ovat tekninen tuki, raportoi ohjelmavirheestä tai ehdota uutta ominaisuutta/olemassa olevan toiminnon parannusta.

HUOM! Jos täytät tukipyynnön suomeksi, saat vastauksen suomeksi. Jos täytät tukipyynnön englanniksi, saat vastauksen englanniksi.
Täytä tukipyynnön kentät huolellisesti. Mitä tarkemmin tukipyyntö on tehty, sitä helpompi tukipalvelun on lähteä ratkomaan ongelmaasi, tutkimaan raportoimaasi ohjelmavirhettä tai perehtymään ehdottamaasi uuteen ominaisuuteen.
Tärkeitä tietoja tukipalveluun ovat esimerkiksi:
Liittyvien objektien tunnukset / tiedostot
Toistuuko vika kaikilla/tietyillä/yhdellä objektilla?
Mitä yritettiin?
Mitä kävi? (liitä video tai kuva)
Mitä olisi pitänyt käydä?
Miten ongelman saa toistumaan? (liitä video tai kuva)
Toistuuko vika kaikilla/tietyillä/yhdellä käyttäjällä?
Milloin vika alkoi? Mitä silloin tehtiin (esim. ohjelmiston päivitys)?
Jos ongelmaasi liittyy malli tai piirustus, liitä malli tai piirustus pakattuna tiedostona tukipyyntöön.

Tukipyynnön lähettämisen jälkeen saat sähköpostiin ilmoituksen, kun tukipyyntöön on vastattu. Huomaathan, että et voi vastata sähköpostiin, vaan sinun tulee tarvittaessa kirjautua uudelleen tukipalvelujärjestelmään palataksesi tukipyyntöön.