Skip to main content
Skip table of contents

Omat Excel-raporttipohjat

Vertex BD 2017 (23.0) -versiolla voit luoda materiaaliraportin Microsoft Excel -tiedostoon. Raportin lähteenä käytetään XML-tiedostoa (components.xml), johon on kerätty kaikki projektin materiaalit. Tiedostosta kerättävät komponentit ja attribuutit sekä tietojen järjestely ja asettelu taulukossa määritetään raporttipohjassa, joka on XLSX-tiedosto.

Ohjelmiston vakiotoimitus sisältää valmiita komponenttikirjastoon tallennettuja raporttipohjia. Voit luoda oman raporttipohjakirjaston ja lisätä sinne raporttipohjan kopioimalla valmiin raporttipohjan järjestelmän kirjastosta. Avaa sen jälkeen raporttipohja muokattavaksi. Lisätietoa raporttipohjan muokkaamisesta: Excel-raporttipohjan rakenne.

Ohjelmistotoimittaja voi tilauksesta laatia yrityksesi tarpeiden mukaisen raporttipohjan. Tallenna saamasi XLSX-tiedosto ../custom/complibs/[kirjasto] -kansioon, ja lisää se omaan kirjastoosi.

Huomaa

Voit muokata komponenttikirjastoja, kun sinulla on Vertex BD -pääkäyttäjän oikeudet.

Luo oma raporttipohjakirjasto

  1. Valitse Järjestelmä | Dokumenttipohjat | Excel-listaukset.
  2. Vie kohdistin kirjastojen luetteloruutuun.
  3. Avaa tilannekohtainen valikko hiiren oikealla painikkeella, ja valitse Luo uusi kirjasto.
     
  4. Anna kirjaston nimi teksti-ikkunaan. Ohjelma luo samannimisen kansion custom/complibs -kansioon  
  5. Hyväksy OK-painikkeella. Komponenttikirjasto-keskusteluikkuna avautuu. 
  6. Hyväksy kirjaston tiedot OK-painikkeella.

Kopioi raporttipohja järjestelmäpuolelta

  1. Valitse luetteloruudussa järjestelmän kirjasto ja luokite.
  2. Valitse kopioitava raporttipohja.
  3. Avaa tilannekohtainen valikko hiiren oikealla painikkeella, ja valitse Kopioi
  4. Valitse kirjastoluettelossa oma kirjastosi, ja tarvittaessa luokite, johon kopioit raporttipohjan.
  5. Vie kohdistin alueelle, jossa esitetään raporttipohjat.
  6. Avaa tilannekohtainen valikko hiiren oikealla painikkeella, ja valitse Liitä
  7. Määritä raporttipohjan kirjastotiedot keskusteluikkunassa.
    • Kuvaus - Raporttipohjaluettelossa ja projektin dokumenttiselaimessa näkyvä kuvaus.

    • Kohdetiedosto - Projektikansioon tallentuvan lopullisen materiaaliraportin tiedostonimi (*.xlsx). Voit antaa tiedostonimen muodossa kansio/tiedostonimi.xlsx, jolloin tiedosto tallentuu projektin alla olevaan kansioon.

    • Raporttipohja - Raporttipohjan tiedostonimi (*.xlsx). Raporttipohja tallentuu ../custom/complibs/[kirjasto] -kansioon. 

    • Tulostuskieli - Raporttipohja on mahdollista laatia monikieliseksi. Lopullisen raportin kieli määritetään Tulostuskieli-kentässä. Kentän arvo on koodi, esimerkiksi fi tai en. Voit tuottaa samasta raporttipohjasta erikielisiä raportteja lisäämällä kirjastoon raporttipohjan kutakin kieltä varten.

  8. Hyväksy OK-painikkeella.
  9. Napsauta Avaa. Tiedosto avautuu muokattavaksi Microsoft Excel -sovellukseen. Voit avata xlsx-tiedoston muokattavaksi Microsoft Exceliin myös resurssienhallinnassa. Asiakaskohtaiset raporttipohjat sijaitsevat custom/complibs/[kirjasto] -kansiossa.

Lisätietoa raporttipohjan muokkaamisesta: Excel-raporttipohjan rakenne.

Lisää uusi raporttipohja

Ohjelmistotoimittaja voi tilauksesta laatia yrityksesi tarpeiden mukaisen raporttipohjan.

Tallenna saamasi XLSX-tiedosto ../custom/complibs/[kirjasto] -kansioon, ja lisää se omaan kirjastoosi.

  1. Valitse luetteloruudussa kirjasto ja luokite, johon haluat lisätä raporttipohjan.
  2. Valitse jokin luokitteen alla olevista raporttipohjista. Raporttipohjan tiedot kopioidaan uudelle raporttipohjalle.
  3. Avaa tilannekohtainen valikko hiiren oikealla painikkeella, ja valitse Uusi.
     
  4. Määritä raporttipohjan kirjastotiedot keskusteluikkunassa kuten edellä on esitetty. Kirjoita Raporttipohja-kenttään saamasi XLSX-tiedoston nimi.
  5. Hyväksy OK-painikkeella.


JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.